• ROK SZKOLNY 2014/2015

• ZAKOŃCZENIE PROJEKTU
          24 czerwca 2015 odbyła się w naszej szkole Konferencja podsumowująca projekt "Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu edukacyjnego i zawodowego uczniów Zespołu Placówek Oświatowych w Dylewie", na którym grupy teatralne ze szkoły podstawowej i gimnazjum przedstawiły przygotowane przez siebie przedstawienia.

• RELACJA Z WYCIECZKI
        W dniach 17-21 czerwca 2015 r. uczniowie z Zespołu Placówek Oświatowych im. Papieża Jana Pawła II w Dylewie poznawali najpiękniejsze zakątki Tatr. Każdy dzień miał swoje hasło przewodnie. Pierwszy „Uczę się historii” poświęciliśmy na zwiedzanie Krakowa. Zobaczyliśmy komnaty Wawelu, Rynek Główny, Smoczą Jamę i inne obiekty historyczne. Drugiego dnia poznawaliśmy krajobraz gór. Wędrowaliśmy szlakiem do Morskiego Oka (największego jeziora w Tatrach) położonego w Dolinie Rybiego Potoku u stóp Mięguszowieckich Szczytów na wysokości 1395 m n. p. m. i do Czarnego Stawu pod Rysami położonego na wysokości 1583m n. p. m., czyli 188mwyżej niż lustro wody Morskiego Oka. Trzeci dzień „Żyję aktywnie” spędziliśmy w Aquaparku, w Białce Tatrzańskiej i na Wielkiej Krokwi im. Stanisława Marusarza , czyli na największej skoczni narciarskiej w Polsce. Jej punkt konstrukcyjny jest usytuowany na 120 metrze. Znajduje się ona w Zakopanem, usytuowana jest na północnym stoku góry Krokiew w Tatrach Zachodnich. Czwarty „Ruch to zdrowie” poświęciliśmy na zwiedzanie Doliny Kościeliska sięgającej od podnóża Tatr do ich głównego grzbietu. Znajduje się w Tatrach Zachodnich. Ma ok. 9 km długości, obwód ok. 27 km, a powierzchnię ok. 35 km². W Dolinie Kościeliska znajduje się kilka bardzo popularnych i dostępnych turystycznie jaskiń. My weszliśmy do Jaskini Mroźnej. Następnie wjechaliśmy na Gubałówkę i stamtąd podziwialiśmy przepiękne widoki. Tego dnia wybraliśmy się jeszcze na Krupówki po pamiątki. Ostatni dzień wycieczki pod hasłem: „Poznaję, jestem, działam” spędziliśmy w Wieliczce. Tam przebraliśmy się w kombinezony, zabraliśmy odpowiednie wyposażenie i Trasą Górniczą ruszyliśmy do wnętrza kopalni. Każdy miał do wykonania jakieś zadanie. Było wiele wrażeń. Na koniec  otrzymaliśmy „Certyfikat potwierdzający zdobycie pierwszych szlifów w zawodzie górnika” W trakcie wycieczki uczniowie realizowali Program Profilaktyczny pod hasłem: „Sprawni i zdrowi poznajemy naszą Ojczyznę” Szczególne podziękowania kierujemy dla Pana Dariusza Łukaszewskiego, Pani Elżbiety Cekała i wielu innych sponsorów, bez pomocy których ta wycieczka nie odbyłaby się. Podziękowania należą się również Panu Pawłowi Gadomskiemu - głównemu pomysłodawcy i organizatorowi naszej wycieczki oraz opiekunom: Pani Teresie Marii Orzołek-Kaczyńskiej, Pani Dorocie Prusaczyk i Pani Małgorzacie Faderewskiej.

• Ale to już było .....

• czyli wycieczka klasy II do Trójmiasta 05.06-07.06.2015
          Dzień pierwszy - GALERIA
          Dzień drugi - GALERIA
          Dzień trzeci -GALERIA

• SUKCES NASZYCH UCZENNIC

• Weronika Gasek i Paulina Giers – uczennice klasy II Publicznego Gimnazjum w Zespole Placówek Oświatowych im. Papieża Jana Pawła II w Dylewie zostały laureatkami Ogólnopolskiego Konkursu Literacko – Plastycznego „Spod znaku Orła wszyscy jesteśmy”, organizowanego w ramach VII Międzynarodowego Kongresu Pedagogów Pracujących na Rzecz Integracji i XIX Kongresu Systemu Edukacja Przez Ruch, pt. „Orły Wolności”. Ich wiersze zdobyły wyróżnienie. Opiekę nad laureatkami
          konkursu sprawowała Pani Teresa Maria Orzołek – Kaczyńska. Pomysł zorganizowania tego konkursu wyrósł z przekonania, że współczesna młodzież, wzrastająca w poczuciu szeroko pojętej wolności, zapomina o swoich korzeniach – historii narodu zapisanego szczytną tradycją. Otwarcie wystawy prac i wręczenie nagród Laureatom Konkursu odbyło się w dniu 16 maja 2015 r. podczas Kwidzyńskiego Święta Muzyki pt. „Orły Wolności”. Impreza, na której gościli m.in. muzycy z zagranicy, była transmitowana przez TVP. Weronice i Paulinie gratulujemy zwycięstwa i życzymy dalszych sukcesów

• MISS POLSKI

• zdjęcie

MISS POLSKI - EWA MIELNICKA Z WIZYTĄ W NASZEJ SZKOLE

ZDJĘCIA

• WYBORY W NASZEJ SZKOLE

• Uczniowie naszej szkoły 8.05.2015r. uczyli się postaw obywatelskich, uczestnicząc w prawyborach prezydenckich. Wcześniej przygotowali informacje o sylwetkach i programie kandydatów ubiegających się o urząd Prezydenta RP. W przygotowanym lokalu wyborczym mogli oddać głos na wybranego przez siebie kandydata. Szkolna komisja wyborcza w składzie Marta Myszkowska, Alicja Kaczyńska, Klaudia Czerwińska czuwała nad prawidłowością przebiegu głosowania oraz sporządziła protokół powyborczy.
          A oto wyniki szkolnych wyborów:
          Braun Grzegorz - 0%

Palikot Janusz - 0%
          Tanajno Paweł - 0%
          Wilk Jacek - 2%
          Diękujemy wszystkim uczniom i zapraszamy do wzięcia udziału w II turze głosowania

• 224 rocznica uchwalenia Konstytucji 3-go maja.

• W naszej szkole 30.04.2015 obyły się uroczystości z okazji 224 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3-go maja.
          Aby przybliżyć społeczności szkolnej to ważne wydarzenie w historii naszego kraju, uczniowie klasy II gimnazjum, w ramach realizacji projektu gimnazjalnego, przygotowali akademię "WITAJ MAJOWA JUTRZENKO" z prezentacjami multimedialnymi "Malowane dzieje Polski" oraz "Bóg, Honor, Ojczyzna". Natomiast uczniowie klasy III szkoły podstawowej i chór szkolny uświetnili obchody pięknie zaśpiewanymi pieśniami patriotycznymi. Dla wszystkich była to poważna i treściwa lekcja historii, ponieważ gimnazjaliści przybliżyli zebranym najistotniejsze fakty związane z okolicznościami, w jakich została uchwalona Konstytucja. Była to także doskonała okazja do pielęgnowania patriotyzmu wśród naszych uczniów oraz do wzbudzania u nich dumy z tego, że są Polakami. W sobotę 2 maja przygotowana przez uczniów akademia została zaprezentowana także społeczności Dylewa w Kościele p.w.Najświętszej Maryi Panny Ostrobramskiej Matki Miłosierdzia. Opiekunkami grupy projektowej oraz klasy III szkoły podstawowej był panie Teresa Maria Orzołek - Kaczyńska oraz Anna Kubeł, natomiast występ chóru szkolnego poprowadziła pani Agnieszka Grzyb.

• Konkurs j. angielskiego

• Uczennice klasy V Szkoły Podstawowej w Zespole Placówek Oświatowych im. Papieża Jana Pawła II w Dylewie, Julia Pierzchała i Aleksandra Szkopińska zostały laureatkami VII edycji Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego. Konkurs miał na celu rozpowszechnianie kultury i tradycji krajów anglojęzycznych, doskonalenie znajomości języka angielskiego oraz motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego. Testy konkursowe przygotowały nauczycielki języka angielskiego Szkoły Podstawowej w Białobieli, czyli organizatora konkursu dla drugiego etapu edukacyjnego. Zadania konkursowe obejmowały materiał nauczany na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej, zgodny z podstawą programową oraz elementy wiedzy o krajach anglojęzycznych. Nasze uczennice godnie reprezentowały szkołę, uzyskały bardzo wysokie miejsca w ogólnej klasyfikacji. Julia Pierzchała zajęła II miejsce, a Aleksandra Szkopińska III. Serdecznie gratulujemy Julce i Oli oraz
          panu Pawłowi Gadomskiemu – opiekunowi konkursu.

• Międzyszkolny konkurs ekologiczny

• Uczennice klasy III szkoły podstawowej Amelia Szopińska i Olga Szymczyk 24 kwietnia uczestniczyły w XXV edycji międzyszkolnego Konkursu ekologicznego, którego organizatorem była Szkoła Podstawowa nr 1 w Ostrołęce. Konkurs maiła na celu wyrabianie świadomości ochrony przyrody, jako obowiązku każdego człowieka. Dziewczęta wykazały się rozległą wiedzą na temat Parków Narodowych w Polsce, rezerwatów i pomników przyrody w naszym regionie, zanieczyszczeń ziemi, powietrza, wody, ich wpływu na zdrowie człowieka oraz naszego wkładu w ochronę środowiska. Amelka Szkopińska wzorowo rozwiązała test przygotowany przez organizatorki konkursu i tym samym uzyskała III miejsce. Bardzo dobrze także wypadła Olga Szymczyk, która otrzymała książkę i dyplom wyróżnienia. Uczennice do konkursu przygotowywały się pod opieką p. Anny Kubeł.

• „Pomóż ocalić życie bezbronnemu”

• Karolina Ogniewska – uczennica klasy II Publicznego Gimnazjum została laureatką Ogólnopolskiego Konkursu „Pomóż ocalić życie bezbronnemu”, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka z Krakowa. Jej praca literacka pod tytułem „Właściwa droga” zajęła III miejsce i zostanie opublikowana w wydawnictwach pro-file. Opiekę nad laureatką konkursu sprawowała Pani Teresa Maria Orzołek – Kaczyńska.
          Karolinie gratulujemy zwycięstwa i życzymy dalszych sukcesów